lørdag den 4. august 2012

Jajaaa livet er fantastisk

Jeg er nu kommet hjem fra ferie, og ville lige lavet et indlæg om alt det jeg nu ved om det hele! Det kommer til at blive langt!

The Abbasi's 


Jeg har bare fået verdens bedste familie, der er ingen tvivl! De er simpelthen så søde, og Su (min værtsmor) og vi skriver cirka hver anden dag! Jeg ville gerne vise et billede af dem, men det er jeg ikke sikker på de lige vil have, så jeg venter til jeg kommer derover og sprørger dem, så skal jeg nok poste et.

 Vi skal snart skype, og Su sagde til mig tidligere i dag at "Amira is dying to hear your voice!". Hun har skrevet alle mulige ting vi skal se:

 Cedar Point in Ohio, Kalahari water park, rolling hills water park, Niagara Falls, Windsor Canada, Henry Ford Museum and Titanic exhibit, Detroit Zoo, Detroit Tiger game, Thanksgiving Day parade in downtown Detroit, Greektown for dinner, downtown Chicago to shop and go see a play, shop at Somerset Mall in Troy and Great Lakes Crossings.

Rigtig mange af dem her er forlystelsesparker og store malls (indkøbscentre) :D Hun har også sagt at vi også skal til Mall of America, hvilket er USA's største center, og som ligger i Minnesota. Det er sindsygt, her er nogle billeder:







Der er en forlystelsespark INDE i centeret. Vildt.


Hun har også sendt billeder af mit værelse som hun har arbejdet på. Ser det ikke fint ud? Det synes jeg! Sengen ser virkelig dejlig ud, og det er så flot og amerikansk med de tunge træmøbler. Læg mærke til at  der står "Astrid" på væggen. Hun siger at hun prøver at gøre det lidt mere "my age", det ikke er færdigt og vi bare kan lave det om, når jeg kommer derover.  











Hun skrev også at hun ville holde et bbq (grill-fest) for mig når jeg kom, "so I could meet everyone". Hun har lavet en begivenhed på facebook, hvor der er inviteret 17 (inkl. mine værtssøskende). Jeg glæder mig sindssyg meget, men er allerede nervøs, fordi jeg tror det er virkelig hårdt, hele tiden at være "på". Men ved det er en helt vildt god idé, så jeg kan møde en masse søde mennesker, og det bliver helt sikkert vildt hyggeligt!


 De har HELT vildt mange venner; de fleste af dem er som familie! Su har mange venner, hun har været venner med i sådan 20 år, og hendes bedste ven har været hendes bedste ven, siden 6. klasse. Min værtsbrors venner, er ligesom familie for dem alle sammen! De er på alle billeder, og jeg har set min værtsbrors veninde kalde Su "mom"! Det er virkelig fantastisk, har altid ønsket at have sådan en familie! Jeg tror 4 af min værtsbrors venner er inviterede, og de virker sååååå søde (har stalket dem lidt, heh)! Min værtsmor har også sagt " So many girls from your school are excited to meet you. I promise you will have friends before day 1 and you will only have 6 days before school begins." Det er jeg virkelig glad for, og det er en af de vigtigste grunde til, jeg meget hellere vil gå på Belleville, for der kender min værtsbror jo en masse! Apropos skolen, her kommer der lidt info:

Belleville High School -  Min nye high school


Den skole jeg formodentlig skal gå på virker også så fantastisk! Jeg er ikke kommet ind endnu, men min værtsmors mor er i skolebestyrelsen, så jeg gætter på vi kan være korrupte og komme ind. Skolen har været brændt ned, og jeg er så heldig at komme som de første i den nye bygning! Min værtsmor har lovet mig at sende nogle billeder, fra sådan en orinteringsaften, men jeg har også selv fundet nogle billeder. De kommer her:




Footballbane




Tribune




Gang




Gym




Et af de utallige Tiger-billeder og slagord der er over det hele!






Gang






Ja, som I kan se ser det rigtig flot ud, og jeg glæder mig sindsygt til at starte! 

Da jeg først rejser d. 29/8 og er kommet hjem fra ferie, har jeg fundet en masse ting på nettet om skolen og byen. 

Bl.a. det her, som er en lille film som nogle elever har lavet. Den dreng der siger noget på et underligt sprog da de snakker om "Diversity" er jeg ret sikker på er min værtsbror ven, som nærmest er grunden til, at jeg er kommet hos den fantastiske familie, jeg er kommet hos. Min værtsbror blev nemlig venner med nogle udvekslingsstudenter, ham i videoen er fra Tyskland, og det var det der inspirerede dem til at få en udvekslingsstudent! Det er helt vildt sindsygt at tænke på, og jeg har bare lyst til at skrive til ham og takke ham :D


Her er cheerleaderne, ikke særligt højt niveau, så det kunne være jeg havde en chance, jeg har jo danset lidt tid. Det er godt nok fra 2008, men alligevel.



Ypsilanti - Byen jeg skal bo I


Det første jeg tænkte da jeg fik at vide hvor jeg skulle bo, var "mærkeligt bynavn". Hver gang jeg har skulle sige bynavnet på min nye by, har jeg måtte forklare at jeg ikke vidste hvordan det udtaltes, og måtte stave det for dem. Men det har jeg endelig fundet ud af, da jeg i går fik det meget nærtliggende idé, at søge på byens navn på youtube. Jeg har INGEN anelse om hvorfor jeg ikke har gjort det indtil videre. Det udtales "Epsilanti" (altså med de danske bogstavlyde, eller hvad man nu siger). Jeg fandt rigtig mange videoer, overraskende mange i forhold til der kun bor 20.000 mennesker i byen. Jeg lærte mange ting, bl.a. at de har den første dominos pizza (ret sejt) og de har et vandtårn som er blevet kåret af et eller andet magasin, til verdens mest falliske bygning (yes.....). 

Så her er en video, det er den jeg synes er bedst, fordi den er kort, sjov og informativ. Læg mærke til sangen i baggrunden, har haft den på hjernen hele dagen i går. Og når jeg skriver det her, er jeg sikker på jeg får den på hjernen. "I'm going back to Ypsilanti, it's where I'm coming from, I'm going back Ypsilanti, back to Ypsilanti, to have som fun". 

http://www.youtube.com/watch?v=X7z6TIfLz4U&feature=related


Så jaaa, jeg glæder mig helt vildt! Der er 25 dage til i dag! Jeg skal i næste uge være sammen med Ina fra YFU, hvor vi vil cykle rundt i København og lave en film om vores hjemby, som vi kan tage med til   USA. 

Farvelfarvel.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar